Historie naszych klientów

Realizacja usług utrzymaniowo-serwisowych systemu GSM-R

Klient

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Lokalizacja

369 lokalizacji w całej Polsce

ROK

2019 - 2025

+1200

zrealizowanych zgłoszeń serwisowych w trakcie realizacji umowy

+3000

przeglądów poszczególnych systemów rocznie

369

obsługiwanych obiektów kolejowych
Wyzwanie
Projekt realizowany na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakładał utrzymanie sprawności systemu GSM-R – kluczowego elementu infrastruktury krytycznej wykorzystywanego w transporcie kolejowym. Jednym z głównych wyzwań było zapewnienie nieprzerwanej dostępności usług w rygorystycznym trybie pracy 24/7/365, przy jednoczesnej obsłudze zgłoszeń serwisowych z zachowaniem określonych czasów SLA. Dodatkową trudność stanowiła konieczność koordynacji prac w skali ogólnopolskiej – w 369 rozproszonych lokalizacjach, w ścisłej współpracy z 9 Zakładami Linii Kolejowych. Zakres projektu obejmował wiele zróżnicowanych systemów technicznych, które wymagały precyzyjnego podejścia serwisowego oraz odpowiedniego przygotowania zespołów technicznych.
Rozwiązanie
Aby sprostać oczekiwaniom klienta i zapewnić realizację umowy zgodnie z ustalonymi standardami jakości, powołano wyspecjalizowane zespoły serwisowe odpowiedzialne za bieżącą obsługę i reakcję na zgłoszenia. W celu efektywnej koordynacji działań wdrożono narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie zleceniami oraz nadzór nad ich wykonaniem. Dodatkowo przeprowadzono szereg szkoleń wewnętrznych, których celem było podniesienie kwalifikacji pracowników w zakresie obsługi różnorodnych systemów technicznych, objętych zakresem kontraktu. Działania te umożliwiły utrzymanie wysokiego poziomu świadczenia usług, zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego.

Podsumowanie

„Realizacja usług utrzymaniowo-serwisowych systemu GSM-R” to pierwszy tak rozbudowany projekt serwisowo-utrzymaniowy w historii Technitel Polska S.A., obejmujący obiekty infrastruktury krytycznej rozproszone na terenie całego kraju. Jego realizacja wymagała od naszego zespołu podniesienia standardów organizacyjnych i technicznych do najwyższego poziomu, zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego. Pięć lat intensywnej współpracy z PKP PLK S.A. potwierdziło skuteczność przyjętego modelu działania. Dzięki precyzyjnemu planowaniu, odpowiedniej alokacji zasobów technicznych oraz profesjonalizmowi zespołu, Technitel Polska S.A. zrealizował wszystkie założenia kontraktowe, utrzymując najwyższy poziom jakości usług.

CASE STUDIES

Poznaj nasze inne realizacje

Zobacz wszystkie realizacje